Meslek Çağı takipçilerine özel bu hafta üretim sorumlusu mesleği değindik. Yüksek sorumluluk ve beceri isteyen mesleği, Uludağ Üniversitesi Kimya mezunu ve Koçak Farma Serum üretim tesislerinde üretim sorumlusu olarak çalışan Merve Yıldırım anlattı.

Yaptığı mesleği anlatan Yıldırım, “Üretim vardiya sorumlusu olarak üretim işlemlerine ait prosesin üretim alanlarında takip edilmesi ve raporlanması, üretim alanlarında oluşabilecek sorun ve hataları ilgili birim sorumlularına haber verme, üretim dokümanlarının oluşturulmasını sağlama, üretimde görev alan üretim elemanlarının gerekli eğitimleri almış olmalarını sağlama gibi görev ve yetkinliklerim bulunmaktadır” dedi.

“İnsanla ilgili ekonomik ve yaşamsal her şey üretimle başlamaktadır”

Merve Yıldırım, bu mesleğinin önünü açık olduğunu şu sözlerle anlattı: “Tüm dünyada ve  ülkemizde   üretim faaliyetleri ekonomiye ciddi oranda yön vermektedir. İnsanla ilgili ekonomik ve yaşamsal her şey üretimle başlamaktadır. Özellikle serum gibi bir ürün hastanın  yaşamsal faaliyeti için hayati öneme sahip bu nedenle mesleğimin her daim önünün açık olduğunu düşünüyorum.”

“En ufak dikkatsizlik büyük kazalara sebebiyet verebilir”

Bu işin zorlayıcı kısımlarından bahseden Yıldırım, “Vardiyalı sistemde çalışmak ve işçilerin iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde çalışmalarını sağlamak. Çünkü fabrika ortamında çalışmak çeşitli riskleri de içinde barındırmakta en ufak dikkatsizlik büyük kazalara sebebiyet verebilir. Bu nedenle çok dikkatli ve titiz çalışma gerektiriyor.” diye söyledi.

Pandemi döneminde iş hayatının nasıl geçtiğinden bahseden Yıldırım, “Kışın vakaların yoğun olduğu dönemde tabii ki işyerinde de kovid vakaları görünmekteydi. Üretime devam etmek zorunda olduğumuzdan bir kişinin bile istirahate ayrılması iş akışını etkiliyordu. Kovid çıkan birimdeki herkesin tedirgin olması da bu duruma etki ediyordu” diye konuştu.

Merve Yıldırım, işini sevdiğini şu sözlerle açıkladı: “İşimi seviyorum. Bazı zamanlar kimya mezunu olduğum için ve ilk işim burası olmasından dolayı laboratuvar ortamında çalışmak nasıl olurdu diye düşündüğüm oluyor.”

“Özellikle iş güvenliği ve sağlığı alanında kendilerini de geliştirmelerini tavsiye ederim”

Son olarak bu işi yapmak isteyenlere önerilerde bulunan Yıldırım, “Benim gibi kimya mezunuysa eğer çok iyi karar vermesi gerekmekte, çünkü laboratuvarda çalışmak ile üretim de çalışmak birbirinden çok farklı. Üretimde çalışırken sürekli insanlarla ve diğer birimlerle iletişim halinde olmanız gerekiyor ve sorumluluğunuz daha yüksek. Üretim departmanında çalışmaya karar verdiyse eğer alanı ile ilgili gelişmeleri takip etmeli bununla ilgili eğitimleri almalı. Özellikle iş güvenliği ve sağlığı alanında kendilerini de geliştirmelerini tavsiye ederim” dedi.